Support

 

Support

Technische verzoeken worden in de regel altijd snel door ons afgehandeld. Daarnaast wordt het functioneren van onze servers en netwerkcomponenten continu bewaakt, ook 's nachts en in de weekenden. Mocht er een storing voorkomen dan wordt deze snel herkend en behandeld.

Vragen of verzoeken die betrekking hebben op onze oplossingen of diensten kunt u sturen naar beheer@schroer.nl.

Ondersteuning op afstand



Kies een specifieke versie

 

Veel gestelde vragen

E-mail account toevoegen
Voor het ophalen van e-mail dient u een nieuw account aan uw e-mailprogramma toe te voegen. Hoe dit in zijn werk gaat is afhankelijk van de gebruikte e-mailsoftware. Raadpleeg daarom de handleiding van deze software of download het betreffende document aan de rechterzijde van deze pagina.

De benodigde gegevens, waaronder de de naam van de pop3-server, accountnaam en wachtwoord, staan vermeld in het document met oplevergegevens dat u is toegestuurd na het afsluiten van het abonnement.

Invullen van de accountgegevens
Gebruik als inlognaam altijd het volledige e-mailadres van de mailbox waarvan u de e-mail wilt ophalen (dus altijd @uwdomeinnaam.nl). Het bijbehorende wachtwoord staat vermeld in het document met oplevergegevens en is hoofdlettergevoelig. Let er daarom op dat bijvoorbeeld niet de Caps Lock-toets actief is op uw toetsenbord.

Vul als server voor de inkomende mail (POP3) de naam van de mailserver in die in het document met oplevergegevens staat vermeld.

Vul als server voor de uitgaande mail (SMTP) de naam van de smtp-server in van uw access-provider. E-mail verzenden gaat niet via ons, maar in de regel via de smtp-server van de accessprovider of het netwerk waarop u uw internettoegang heeft.

Als u deze gegevens goed heeft ingesteld kunt u e-mail ophalen en verzenden, mits u een verbinding met het internet heeft.

Controle van inkomende e-mail
Voordat inkomende e-mail gescand en gefilterd wordt op virussen en spam, worden eerst enkele controles uitgevoerd op de correctheid van de mailconfiguratie van de afzender: E-mail wordt normaal geaccepteerd als de configuratie van de mailserver van de afzender aan bepaalde minimale en gebruikelijke eisen voldoet. Dit zijn eisen waar iedere correct ingestelde mailserver en domeinnaam (van de afzender) normaliter aan voldoen. Bijvoorbeeld dat het ip-adres van de verzendende mailserver te resolven moet zijn (te herleiden moet zijn naar een hostnaam).

Het is in dit geval dus niet zo dat u geen e-mail kunt ontvangen, maar dat een afzender geen e-mail kan verzenden omdat deze zijn zaken technisch niet in orde heeft.

Spam wordt door onze smtp-relays automatisch herkend en gemarkeerd. Dat houdt in dat de envelop van de inkomende e-mail, de zogenaamde header, een extra spam-waarschuwingsregel krijgt. Deze header is voor de lezer van het bericht onzichtbaar.

U kunt er dus voor kiezen om de gemarkeerde e-mail zelf te filteren in uw eigen e-mailprogramma. Ook kunt u als spam beoordeelde e-mail automatisch in een aparte mailbox laten bezorgen, maar u kunt er ook voor kiezen deze automatisch te laten verwijderen.

De mogelijkheden:

1: Niet filteren, alleen markeren
Indien e-mail als spam wordt beoordeeld voorzien onze smtp-relays deze ALTIJD van een aparte headerregel. U kunt desgewenst met behulp van deze headerregel de als spam beoordeelde e-mail door uw e-mailprogramma automatisch in een aparte map laten plaatsen en eventueel verwijderen. Indien u deze instelling wilt maken, neem dan even contact met ons op. Wij voorzien u dan van de benodigde technische informatie.

2: Aparte mailbox
Er wordt door ons een instelling gemaakt dat e-mail die als spam wordt beoordeeld, automatisch wordt gemarkeerd en naar een aparte mailbox wordt gestuurd. U kunt van tijd tot tijd de inhoud bekijken en beoordelen of deze spamfiltering aan uw wensen voldoet.

3: Verwijderen
Er wordt door ons een instelling gemaakt dat e-mail die als spam wordt beoordeeld, automatisch wordt verwijderd.

Indien uw inkomende e-mail op de smtp-relays van SCHROER - Smart Web Solutions B.V. terechtkomt of via deze smtp-relays wordt geforward, kunt u in een e-mail naar beheer@schroer.nl aangeven of u van deze spamfilters gebruik wilt maken en zo ja, op welke manier (optie 1, 2 of 3). Indien u hiervan geen gebruik wenst te maken hoeft u niets te doen.

Werking spamfilters
De spamfilters van SCHROER - Smart Web Solutions B.V. zijn gebaseerd op een combinatie van diverse factoren, waaronder statistische analyse, een aantal belangrijke blacklists, routing, soorten mailers, karaktersets, headers, afzenderdomeinen, afzenderadressen etc. Deze factoren tezamen bepalen een "gewicht" dat boven een bepaalde drempel kan komen.

Ten slotte
SCHROER - Smart Web Solutions B.V. biedt geen absolute garantie dat de spamfilters daadwerkelijk alle spam tegenhouden; of omgekeerd, dat gevraagde mail niet per ongeluk voor spam wordt aangezien. Dit omdat bepaalde delen van de spamfilters gebruik maken van externe diensten (blacklists) die, weliswaar op betrouwbare wijze, door derden worden beheerd.